عرفان خراسان

شناختی علمی، فرهنگی از پدیدار های باطنی در آسمان وجود آدمی

عرفان خراسان

شناختی علمی، فرهنگی از پدیدار های باطنی در آسمان وجود آدمی

عرفان خراسان

سلام به شما! خوش آمدید!

- عرفان خراسان، به کوشش مردمی دانشی، به ویژه گروه عرفان دانشگاه آزاد نیشابور راه اندازی شده و موضوع آن بررسی مسائل باطنی است.
- اینجا فضایی است برای گفتگو، میدانی است برای شکوفایی، پنجره ای است به سوی زیبایی.

**** سخن هفته:

- در راه یگانگى نه کفر است و نه دین
یک گام ز خود برون نه و راه ببین‏

اى جان و جهان! تو راه اسلام گزین
با مار سیه نشین و با خود منشین‏ (بوسعید ابوالخیر؛ منقول در نفحات جامی، به کوشش محمود عابدی، 309)


- جمله خیالات جهان ، پیش خیال او روان
مانند آهن پاره ها ، در جذبه ی آهن ربا

- اندیشه ها مرغان هوایی اند.
اندیشه ها لطیف اند،
بر ایشان حکم نتوان کردن که نحن نحکم بالظاهر والله یتولی السرائر.

آن اندیشه ها را حق تعالی پدید می آورد در تو.
تو نتوانی آن را به صدهزار جهد و لاحول از خود دور کردن.
(مولوی، فیه مافیه)

- عشق، مردم خوار است؛ بی عشق، مردم خار است. (خواجه
عبدالله انصاری، رساله دل و جان)


- دل من ارزنی

عشق تو کوهی

چه سایی زیر کوهی

ارزنی را؟ (رودکی سمرقندی)

- صدشکر که دیدیم چو ما بی دل و دین بود
آن را که لقب عاقل و فرزانه نهادیم (حافظ)

- به ملازمان سلطان که رساند این دعا را
که به شکر پادشاهی ز نظر مران گدا را (حافظ)

- شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت
فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت

حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر
کنایتیست که از روزگار هجران گفت (حافظ)

- باده نوشی که در او روی و ریایی نبود
بهتر از زهد فروشی که در او روی و ریاست! (حافظ)

- حدیث از مطرب و می گو و راز دهر کمتر جوی
که کس نگشود و نگشاید به حکمت این معما را (حافظ)

- بر هر چه همی لرزی می دان که همان ارزی
زین روی دل عاشق از عرش فزون باشد! (مولوی)

- لحظه ها عریانند
به تن لحظه خود جامه اندوه مپوشان هرگز! (سهراب)

- فلسفه، تمرین مردن است. (سقراط)

- میوه ی کدام فصلی
که هیچ وقت نمی رسی ... (اشغالگر)

- امام جعفر صادق (ع):
«إن الدین عند الله الاسلام» آن چیزی است که صاحبش را از وسوسه های شیطان و خطرهای نفس (هواجس) و عذاب آخرت به سلامت دارد. (سلمی، مجموعه آثار، ج1، ص 24)


- قال الجنید:
حقایق بیزارند از اینکه براى دل‏ها چیزى براى تفسیر و تأویل باقى گذارند. (ترجمه مهدی محبتی، ص 368)

آخرین نظرات

روش تحقیق و پژوهش علمی در تاریخ

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳ ب.ظ

وش تحقیق و پژوهش علمی در تاریخ-جواد هروی.jpg


هروی،جواد، روش تحقیق و پژوهش علمی در تاریخ، تهران، امیرکبیر، 1386.

بخش های کتاب :

بخش اول  :  جایگاه پژوهش و روش تحقیق علمی در تاریخ
بخش دوم :  ویژگی‌های مورخ و پژوهشگر علمی تاریخ
بخش سوم  :  مختصات نظری پژوهش تاریخی
بخش چهارم  :  دایره مواد تحقیق در پژوهش‌های تاریخی
بخش پنجم  :  شبکه اطلاع رسانی اینترنت و پژوهش تاریخی
بخش ششم : یادداشت برداری یا استخراج و ثبت اطلاعات(فیش نویسی)
بخش هفتم  :  نگارش نهایی و تدوین متن اصلی
بخش هشتم : نگارش الحاقات و نکات دستوری و ویرایشی

دریافتفایل پاورپوینت

نظرات  (۳)

بسیار سودمند بود، ممنون
۱۵ آبان ۹۳ ، ۲۳:۴۵ انسیه جعفری
سلام
پاورپوینتتان خیلی مختصر ومفید وخوب بود.
باتشکر
پاسخ:
از توجه و اظهار نظر شما همکار گرامی سپاسگزارم.
موفق و پیروز باشید.
۱۵ آبان ۹۳ ، ۱۱:۵۶ محی الدین قنبری
پاور پوینت یسیار خوب تنظیم شده است؛ متشکرم.

دو نکته را هم بررسی کنید شاید در سیستم من مشکل هست:

- در نمایش تمام صفحه، صفحه ها و نمایش آنها در هنگام تغییر آنها به درستی مشاهده نمی شود. استفاده از برخی قالبها این مشکل را می تواند ایجاد کند.

- نام کوچک آقای قائم مقامی در پاور پوینتتان درج نشده است. قائم مقامی ها زیادند! برخی لائق و برخی لاحق!

*دوستانی که پاورپوینتشان ایراد و اشکالی ندارد آن را با ذکر نام و آدرس تماس و حتا تلفن تماس تنظیم کننده ی پاورپوینت برای نویسنده یا مترجم کتاب ارسال کنند و بازخورد آن را هم در همین سایت منعکس نمایند.
باز هم متشکرم.
پاسخ:
 سلام
در مورد نکته اول - شخص مورد نقد در متن ، جهانگیر قائم مقامی می باشند.
نکته دوم - شاید اشکال در هنگام اجرا ، بخاطر ناهمخوانی در نگارش برنامه باشد (PowerPoint 2013).
ذخیره فایل را به 97-2003 تغییر می دهم ان شاءا... مشکلی در اجرا نداشته باشد.
از توجه و همت شما استاد گرامی متشکرم.