عرفان خراسان

شناختی علمی، فرهنگی از پدیدار های باطنی در آسمان وجود آدمی

عرفان خراسان

شناختی علمی، فرهنگی از پدیدار های باطنی در آسمان وجود آدمی

عرفان خراسان

سلام به شما! خوش آمدید!

- عرفان خراسان، به کوشش مردمی دانشی، به ویژه گروه عرفان دانشگاه آزاد نیشابور راه اندازی شده و موضوع آن بررسی مسائل باطنی است.
- اینجا فضایی است برای گفتگو، میدانی است برای شکوفایی، پنجره ای است به سوی زیبایی.

**** سخن هفته:

- در راه یگانگى نه کفر است و نه دین
یک گام ز خود برون نه و راه ببین‏

اى جان و جهان! تو راه اسلام گزین
با مار سیه نشین و با خود منشین‏ (بوسعید ابوالخیر؛ منقول در نفحات جامی، به کوشش محمود عابدی، 309)


- جمله خیالات جهان ، پیش خیال او روان
مانند آهن پاره ها ، در جذبه ی آهن ربا

- اندیشه ها مرغان هوایی اند.
اندیشه ها لطیف اند،
بر ایشان حکم نتوان کردن که نحن نحکم بالظاهر والله یتولی السرائر.

آن اندیشه ها را حق تعالی پدید می آورد در تو.
تو نتوانی آن را به صدهزار جهد و لاحول از خود دور کردن.
(مولوی، فیه مافیه)

- عشق، مردم خوار است؛ بی عشق، مردم خار است. (خواجه
عبدالله انصاری، رساله دل و جان)


- دل من ارزنی

عشق تو کوهی

چه سایی زیر کوهی

ارزنی را؟ (رودکی سمرقندی)

- صدشکر که دیدیم چو ما بی دل و دین بود
آن را که لقب عاقل و فرزانه نهادیم (حافظ)

- به ملازمان سلطان که رساند این دعا را
که به شکر پادشاهی ز نظر مران گدا را (حافظ)

- شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت
فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت

حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر
کنایتیست که از روزگار هجران گفت (حافظ)

- باده نوشی که در او روی و ریایی نبود
بهتر از زهد فروشی که در او روی و ریاست! (حافظ)

- حدیث از مطرب و می گو و راز دهر کمتر جوی
که کس نگشود و نگشاید به حکمت این معما را (حافظ)

- بر هر چه همی لرزی می دان که همان ارزی
زین روی دل عاشق از عرش فزون باشد! (مولوی)

- لحظه ها عریانند
به تن لحظه خود جامه اندوه مپوشان هرگز! (سهراب)

- فلسفه، تمرین مردن است. (سقراط)

- میوه ی کدام فصلی
که هیچ وقت نمی رسی ... (اشغالگر)

- امام جعفر صادق (ع):
«إن الدین عند الله الاسلام» آن چیزی است که صاحبش را از وسوسه های شیطان و خطرهای نفس (هواجس) و عذاب آخرت به سلامت دارد. (سلمی، مجموعه آثار، ج1، ص 24)


- قال الجنید:
حقایق بیزارند از اینکه براى دل‏ها چیزى براى تفسیر و تأویل باقى گذارند. (ترجمه مهدی محبتی، ص 368)

آخرین نظرات

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

با سلام و خسته نباشید به کلیه دوستان خوب عرفان

لیست پایان نامه هایی که آماده دفاع در شهریور ماه است جهت اطلاع دوستان اعلام می گردد.

روز

تاریخ

ساعت

استاد راهنما

دانشجو

شنبه

94/6/21

11 ظهر

جناب آقای دکتر قنبری

جناب آقای رضا ساجدی

یکشنبه

94/6/22

11ظهر

جناب آقای دکتر چوگانیان

سرکار خانم زهرا سوقندی

شنبه

94/6/28

9صبح

جناب آقای دکتر قنبری

سرکار خانم صبا فدوی

یکشنبه

94/6/29

9صبح

جناب آقای دکتر عباسی

سرکارخانم انسیه جعفری

یکشنبه

94/6/29

13 ظهر

جناب آقای دکتر چوگانیان

سرکار خانم گلناز عاقلی

یکشنبه

94/6/29

11ظهر

جناب آقای دکتر عباسی

سرکار خانم مرضیه پارسا مهر

 

 

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۷
انسیه جعفری

این کتاب 240صفحه ای دارای سه بخش مقدمات –فیلسوفان تحلیلی ومعنای زندگی-رویکردها ونظریه های معنای زندگی می باشد.در ابتدا نویسنده به پیدایش مسئله معنای زندگی در غرب میپردازد وسپس دو تحلیل از این بحث را ارائه می کند.در تحلیل اول معنای زندگی را همان "هدف زندگی"می داند وبی معنایی را نداشتن هدف در زندگی معرفی می کند.

تحلیل دیگر اینست که معنای زندگی رابه معنای "ارزش زندگی"بدانیم وبی معنایی زندگی یعنی کم رنگ شدن ارزشها.

در فصل سوم کتاب مولف به رویکردهای طرح شده در معنای زندگی پرداخته است.نویسنده در این بخش تقسیم بندی آقای متز در مقالهlife of meaning in developments new" "

را بیان می کند.آقای متزسه رویکرد طبیعت گرا -ناطبیعت گرا وفرا طبیعت گرا را ارائه میکندودر ادامه نظریه های طبیعت گرا رابه دو بخش آفاقی وانفسی تقسیم می کند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۱
انسیه غرویان