عرفان خراسان

شناختی علمی، فرهنگی از پدیدار های باطنی در آسمان وجود آدمی

عرفان خراسان

شناختی علمی، فرهنگی از پدیدار های باطنی در آسمان وجود آدمی

عرفان خراسان

سلام به شما! خوش آمدید!

- عرفان خراسان، به کوشش مردمی دانشی، به ویژه گروه عرفان دانشگاه آزاد نیشابور راه اندازی شده و موضوع آن بررسی مسائل باطنی است.
- اینجا فضایی است برای گفتگو، میدانی است برای شکوفایی، پنجره ای است به سوی زیبایی.

**** سخن هفته:

- در راه یگانگى نه کفر است و نه دین
یک گام ز خود برون نه و راه ببین‏

اى جان و جهان! تو راه اسلام گزین
با مار سیه نشین و با خود منشین‏ (بوسعید ابوالخیر؛ منقول در نفحات جامی، به کوشش محمود عابدی، 309)


- جمله خیالات جهان ، پیش خیال او روان
مانند آهن پاره ها ، در جذبه ی آهن ربا

- اندیشه ها مرغان هوایی اند.
اندیشه ها لطیف اند،
بر ایشان حکم نتوان کردن که نحن نحکم بالظاهر والله یتولی السرائر.

آن اندیشه ها را حق تعالی پدید می آورد در تو.
تو نتوانی آن را به صدهزار جهد و لاحول از خود دور کردن.
(مولوی، فیه مافیه)

- عشق، مردم خوار است؛ بی عشق، مردم خار است. (خواجه
عبدالله انصاری، رساله دل و جان)


- دل من ارزنی

عشق تو کوهی

چه سایی زیر کوهی

ارزنی را؟ (رودکی سمرقندی)

- صدشکر که دیدیم چو ما بی دل و دین بود
آن را که لقب عاقل و فرزانه نهادیم (حافظ)

- به ملازمان سلطان که رساند این دعا را
که به شکر پادشاهی ز نظر مران گدا را (حافظ)

- شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت
فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت

حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر
کنایتیست که از روزگار هجران گفت (حافظ)

- باده نوشی که در او روی و ریایی نبود
بهتر از زهد فروشی که در او روی و ریاست! (حافظ)

- حدیث از مطرب و می گو و راز دهر کمتر جوی
که کس نگشود و نگشاید به حکمت این معما را (حافظ)

- بر هر چه همی لرزی می دان که همان ارزی
زین روی دل عاشق از عرش فزون باشد! (مولوی)

- لحظه ها عریانند
به تن لحظه خود جامه اندوه مپوشان هرگز! (سهراب)

- فلسفه، تمرین مردن است. (سقراط)

- میوه ی کدام فصلی
که هیچ وقت نمی رسی ... (اشغالگر)

- امام جعفر صادق (ع):
«إن الدین عند الله الاسلام» آن چیزی است که صاحبش را از وسوسه های شیطان و خطرهای نفس (هواجس) و عذاب آخرت به سلامت دارد. (سلمی، مجموعه آثار، ج1، ص 24)


- قال الجنید:
حقایق بیزارند از اینکه براى دل‏ها چیزى براى تفسیر و تأویل باقى گذارند. (ترجمه مهدی محبتی، ص 368)

آخرین نظرات

آیین پژوهش و مرجع شناسی

جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۰۳ ق.ظ

دکتر حسن احمدی گیوی


*احمدی گیوی،حسن، آیین پژوهش و مرجع شناسی،تهران،نشر هما،1373.
فهرست مندرجات :
پژوهش و شیوه های آن
آشنایی با مراجع تحقیق
آیین چکیده نگاری و بریده نگاری
شیوه نگارش پایان نامه یا پژوهشنامه و روش تنظیم مطالب آن
شیوه مقاله نویسی
مراحل نگارش مقاله و گزارش و کتاب و پژوهشنامه و رساله
نکاتی چند درباره نگارش مقاله و رساله و پژوهشنامه
پانویسی و روش و موارد استفاده آن
نشانه گذاری
ویژگی ها و ضرورت های شعری، و ساختمان دستوری زبان بازنویسی ...
کتابشناسی دایره المعارف ها ، فرهنگ ها ...
کتابشناسی مراجع و منابع ...

نظرات  (۲)

۱۶ آبان ۹۳ ، ۲۱:۰۱ محی الدین قنبری
بسیار دقیق و بی اشکال کارتان را تنظیم کرده بودید. امیدوارم که از رشد و شکوفایی خود هم خشنود باشید.
پاسخ:
موفقیت و ارتقاء دانش در شاگرد جز با عنایت و دلسوزی استاد میسر نمی گردد. از زحمات شما استاد فرهیخته سپاسگزارم. 
۱۶ آبان ۹۳ ، ۱۶:۳۱ انسیه جعفری
سلام به شما دوست عزیز
پاورپوینتتان خیلی خوب و جذاب و مختصر است اما جسارتاً مطالبی به ذهن بنده حقیر رسید که آن را اول برای خودم و سپس برای شما دوست عزیز یادآور می شوم.
* استفاده از شماره اسلاید در مقابل فهرست مطالب جهت دستیابی سریع به موضوع مورد نظر فرد أمری مناسب است.
* در شیوه مقاله نویسی شما به یک گام (انتخاب موضوع) اشاره فرموده اید و اگر مطالب سایر اسلایدها ادامه آن است از ذکر شماره خوداری نموده اید.و مطلب شما دو تکه شده است.
باسپاس از زحمات و مطالب ارزشمندتان
پاسخ:
سلام و تشکر از دقت نظر شما همکارخوبم
منظور از جمله «اولین گام ، انتخاب موضوع » نه این است که گام هایی در ادامه خواهد آمد بلکه مرحوم دکتر احمدی گیوی ، گام های بعدی در نگارش مقاله را در واقع همان شیوه های نوشتاری با توجه به اهداف هر مقاله می دانند که انواع مقالات نیز ذکر گردیده اند.
سربلند باشید