سلام به شما
فهرست پایان نامه های گروه عرفان که دفاع شده است به قرار زیر است:
این فهرست کامل خواهدشد.
سلام به شما
فهرست پایان نامه های گروه عرفان که دفاع شده است به قرار زیر است:
این فهرست کامل خواهدشد.
دکتر مهدی محقق
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی
در بهمن 1308 هجری شمسی در مشهد در خانوادهای روحانی به دنیا آمد و تا نه سالگی در آن شهر بود و سپس در سال 1317 به تهران منتقل گردید و تحصیلات خود را در سطح ابتدائی و متوسطه دنبال کرد. از سال 1323 شروع به تحصیلات حوزهای کرد و برای استفاده از محضر استادان بزرگ در سالهای 1326 و 1327 به مشهد آمد و در مدرسۀ نواب اقامت گزید و علوم حوزوی را در حوزههای علمیۀ مشهد و تهران تا مرحلۀ اجتهاد فرا گرفت و موفق به اخذ درجۀ اجتهاد از آیت اللّه کاشف الغطاء و آیتاللّه سیدمحمدتقی خوانساری گردید.
سلام به دانشجویان عزیز
1. کتابی که به عنوان متن اصلی برای درس روش تحقیق در نیمسال بعد لازم است تهیه شود، کتاب «مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی» از دکتر محمدرضا حافظ نیا است که توسط انتشارات سمت چاپ شده است.
آمیزه ای از تشیع و تصوف در فرقه هایی در نیجریه
سید کاظم مهرنیا
نیجریه با جمعیتی بالغ بر یکصد و بیست میلیون نفر[امروز حدود 180 میلیون نفر]، یکی از مهمترین کشورهای حوزه غرب آفریقا به حساب میآید .
مسلمانان که اکثریت جمعیت نیجریه (60 درصد[امروز حدود 50 درصد]) را در بر میگیرند، عمدتا در شمال زندگی می کنند که اغلب آنها متمایل به فرقه مالکی هستند. (1)
ابن عربی و غرب معاصر
(مطالعات اسلامی تطبیقی)
ایزابل جفری استریت
Isobel Jeffery-Street
ترجمۀ معصومه نقدبیشی
کارشناس ارشد عرفان اسلامی، دانشگاه آزاد نیشابور
آموزه های فیلسوف عارف آندلسی قرن دوازدهم میلادی، محی الدین ابن عربی (د638 ق)، که در سراسر جهان اسلام از اسپانیا تا چین و اندونزی رسیده، الهام بخش طیف گوناگونی از اشکال فکری، خلّاق و هنری در سراسر این نواحی است. ایده های وی بر یک واقعیت معنوی مشترک و وحدت مابعدالطبیعی نهفته ی ادیان و تنوع فرهنگی متمرکز است، و آنها به طور گستردهای متعاقب مرگ او در 1240 میلادی/638 هجری تاثیرگذار شد. در قرن گذشته، همین نمودهای معنوی جهانشمول اندیشهی او به طور فزاینده ای الهام بخش اندیشمندان غربی، هنرمندان، متفکران خلّاق و دیگر اشخاص علاقمند از یک گسترهی (وسیع) از دیدگاههای دینی و فرهنگی بوده است .
تجربۀ دینی
تجربۀ دینی در گفتگو با مصطفی ملکیان
1 ) نقدونظر: مراد شما از تجربهی دینی، چه نوع پدیدهای است؟ پدیدهی مذکور از چه نظر تجربی است و از چه حیث، دینی؟ ربط و نسبت این پدیده با تجربهی عرفانی چیست؟
در مراسم رونمایی از جدیدترین تصحیح «دیوان عطار نیشابوری» مطرح شد
جوهره صددرصد ایرانی عرفان خراسان قدیم/ عطار تاکنون مورد غفلت قرار گرفته بود
این مطلب پیوسته به روز خواهد شد.
برخی از دوستان خواسته بودند تا بهترین منابعی که به زبان فارسی برای مطالعه درباره عرفان های نوپدید که بخشی از جنبش های نوپدید دینی (NRMs: new religious Movements) هستند را معرفی کنم.
در چند سال گذشته نوشته های فراوانی با انگیزه های متعدد که اکنون مجال بیان و بررسی آن نیست در قالبهای گوناگون منتشر شد؛ در اینجا خواهیم کوشید به جای معرفی همه ی منابع تنها بر نوآوری، کیفیت علمی و سلامت نوشته ها نظر داشته باشیم؛ بر این اساس منابع زیر برای مطالعه با دید علمی _ انتقادی مناسب به نظر می رسند:
سلام به شما
برنامه آموزشی گروه عرفان در نیمسال اول 94-1393 (ورودی های 1393) را ملاحظه می نمایید:
سلام به شما
برنامه آموزشی گروه عرفان در نیمسال اول 94-1393 (ورودی های 1392) را ملاحظه می کنید: